WorldSkills, Abu Dhabi 2017

A TEGY 16 fős szurkolói csapata látogatott el a 44. WorldSkills versenyre, melynek 2017-ben az Egyesült Arab Emírségek adott helyet Abu Dhabiban.

d1
A WorldSkills nagyszabású rendezvény, számos szakmában hirdet versenyt, két évente rendezik meg és mindig más-más ország a szervező. Idén 50 szakmában 1200 versenyző indult, hogy megmérettesse magát. Magyarország 20 résztvevőt indított 19 versenyszámban, és ezeknek a nagyszerű fiataloknak köszönhetően összes érempont alapján 57 országból 22. helyen végeztünk. Az ács szakmában Piltman Gábor képviselt minket, aki mögött komoly felkészülés állt, és még komolyabb ellenfelekkel nézett szembe. Négy napon keresztül folyt a verseny, meghatározott munkaóra számmal, így összesen 22 óra alatt kellett megoldani feladatot, amely egy bonyolult geometriai forma volt: egy kerti kiülő tetővel, fa ládákkal és egy mandala asztallal.

d2

Ezeket a modulokat lehetett pontozni, mint munkafázisokat.
Emellett asztalos pontosságra is figyelni kellett, mivel fél
milliméteres hézagmérővel nézték a bírák a munkákat. A
feladatot természetesen papíron kapták meg a versenyzők,
melyet a tanulmányozás után egy földön fekvő felületre
lehetett kiszerkeszteni, és ezek után már csak a térlátásuk és
ez a szerkesztés maradt segítségül nekik. A kommunikáció
gyakorlatilag tiltott volt. Nem lehetett kifele, de még befele
sem beszélni. Az egy szem segítő, aki a kapcsolattartó volt
Gábor és a szervezők, bírák között egy angolul jól beszélő
magyar mérnök fiatalember volt. A feladat nehéz volt, a

szerkesztés, a különböző fakötések, csatlakozások, a néha nem megfelelő eszközök. A feladatot nem is tudta minden ország képviselője befejezni. Gábor sem tudta a teljes feladatot elvégezni egyéb nemvárt nehézségek mellett, azonban 19 versenyzőből a 14. helyezést szerezte meg, amire büszkék lehetünk. A számot a koreai versenyző nyerte meg, míg mellette 4 ország indulóját díjazták ezüstéremmel.
d3
Kis csapatunk Október 14-én, szombaton indult neki a 4000 km-nek és az 5 órás repülőútnak, ami az átszállásnak és a várakozásnak köszönhetően 8 órás lett. Kissé megfáradva és két óra időeltolódással a hátunk mögött helyi idő szerint hajnali 0.30-kor szálltunk le Abu Dhabiban.
d4
A szállás elfoglalása után mindenki nyugovóra tért, hogy aztán a vasárnapi napot 35 fokban kis felfedező túrával fejezhessük be. Hétfőre kaptunk egy nagyon talpraesett idegenvezetőt, aki megmutatta nekünk Abu Dhabit. Voltunk Mecsetben, Ferrari world-ben, F1 pályán. Keddi napon végre taxiba szálltunk, hogy a feladatunknak eleget téve szurkolhassunk Gábornak. Az expo területe hatalmas volt, szerencsénkre Piltman Miklós tartott egy rövid idegenvezetést, és már ott is voltunk a magyar ács standnál. Gábor nagyon megörült nekünk, ilyen messze az otthontól azért jól esik a magyar drukk. A nyilvános hajrázás tiltva volt, így Gábor tartott egy kis szünetet, hogy kijöhessen közénk, és tudjunk váltani vele pár szót. Nem volt egyszerű sem a feladat, sem a körülmények, de Gábor nagyon lelkesnek tűnt, és talán fel is töltötte őt, hogy a magyar szurkolói csapat végre megérkezett. Sajnos nem maradhatott kint túl sokat, így tényleg egy pár perc és pár közös fénykép után már ment is vissza a barikád mögé, hogy újult erővel belevesse magát a feladatba.
d5
Mi még elsétáltunk megnézni a konkurenciát, ki hogy halad a munkájával. Sajnos már látható volt, hogy ketté szakadt a mezőny. Volt aki már a tetőn is túl a dobozoknak állt neki, míg a másik fele még csak a fő szerkezetet tudta felállítani. Sok időt töltöttünk Gábornál, vissza-vissza tértünk hozzá. Figyelemmel kísértük, hogy halad aznap. Közben végig néztük az asztalos részleget, az egyéb építőipari szektorokat, kertépítőket, fodrászokat és még sorolhatnám.
d6
A jó érzés az volt, hogy mindenhol megtaláltuk a magyar versenyzőket, és tudtuk őket is pár jó magyar szóval bíztatni. Délután öt óra magasságában búcsúzni kellett, és visszatértünk a szállásunkra. A hét további része már a kirándulásokról szólt. Felfedeztük a helyi strandokat, boltokat, víziparkokat. Ellátogattunk Dubai-ba, ahol 124. emelet magasról tekintettünk a világra. Megtanultuk, hogy ez a hely a „leg”-ek otthona. Toyotákkal verettünk a sivatagi dűnék között, majd törökülésben fogyasztottuk el a vacsorát hastánc kíséretében.
d7
És persze lehet mondani, hogy kicsi a világ, mert mint kiderült, magyar a Ramada hotel igazgatója, így az utolsó napunk kapott egy kis támogatást részéről, hogy kényelmesen készülhessünk a visszaútra, ami már kisebb izgalmakkal is járt. De miről másról mesélhetnénk, ha nem lettek volna olyan izgalmak is, mint csomag eltűnések, és 1 órás átszállások ezer ember között Isztambulban. De a fent említett élményekről és kirándulásokról bővebben majd az évzárón. Összességében remélem mindenki nevében mondhatom, hogy hatalmas élmény volt kilátogatni a versenyre, és hatalmas megtiszteltetés, hogy magyarként drukkolhattunk Gábornak és a többieknek.